Téma: Totem a Empathy nenaskočí
Zdravím
Nainstaloval jsem si Sabayon 7 pro amd64 s Gnome GUI.
Vše šlape tak nějak obstojně, když pominu, že grafická akcelerace není ideální, ale přeci jenom tu mám menší problém:
Empathy a Totem mi nechtějí naskočit. Když dám spustit Empathy a nebo Totem, tak se sice na chvilku v liště dole objeví zpráva, že Totem nebo Empathy nabíhají, ale pak to spadne spátky do plochy. Ani okno Empathy ani okno Totemu se nezobrazí.
Když se snažím spustit Empathy nebo Totem přes terminál, tak se objeví toto:
johnnys@sabayon64 ~ $ empathy
failed to create drawable
(empathy:2281): Clutter-CRITICAL **: Unable to initialize Clutter: Unable to select the newly created GLX context
(empathy:2281): Gdk-WARNING **: The program 'empathy' received an X Window System error.
This probably reflects a bug in the program.
The error was 'BadGC (invalid GC parameter)'.
(Details: serial 171 error_code 13 request_code 60 minor_code 0)
(Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously;
that is, you will receive the error a while after causing it.
To debug your program, run it with the --sync command line
option to change this behavior. You can then get a meaningful
backtrace from your debugger if you break on the gdk_x_error() function.)
johnnys@sabayon64 ~ $ totem
failed to create drawable
(totem:2347): Clutter-CRITICAL **: Unable to initialize Clutter: Unable to select the newly created GLX context
(totem:2347): Gdk-WARNING **: The program 'totem' received an X Window System error.
This probably reflects a bug in the program.
The error was 'BadGC (invalid GC parameter)'.
(Details: serial 174 error_code 13 request_code 60 minor_code 0)
(Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously;
that is, you will receive the error a while after causing it.
To debug your program, run it with the --sync command line
option to change this behavior. You can then get a meaningful
backtrace from your debugger if you break on the gdk_x_error() function.)
nevíte někdo co je špatně?
BTW: Pro informaci, třeba to s tím souvisí, jsem nucen používat radeon ovladač (ten svobodný), a tam 3D akcelerace vypadá takto:
johnnys@sabayon64 ~ $ glxgears
945 frames in 5.0 seconds = 188.911 FPS
1148 frames in 5.0 seconds = 229.450 FPS
1148 frames in 5.0 seconds = 229.444 FPS
1149 frames in 5.0 seconds = 229.740 FPS
1140 frames in 5.0 seconds = 227.940 FPS
623 frames in 5.0 seconds = 124.056 FPS
199 frames in 5.0 seconds = 39.702 FPS
198 frames in 5.0 seconds = 39.584 FPS
199 frames in 5.0 seconds = 39.720 FPS
XIO: fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server ":0.0"
after 30753 requests (30739 known processed) with 0 events remaining.
to vyšší číslo znamená, kolik frames/second se objeví při okně které není fullscreen a to nižší je při fullscreen.
ještě
johnnys@sabayon64 ~ $ glxinfo | grep direct
direct rendering: Yes
Jo a Urban Terror se trhá, takže ta 3D akcelerace vpodstatě nefunguje, což je škoda, když mám ATI X1600 mobility grafiku.
Díky moc předem za jakoukoli odpověď.